Informacje ogólne
W dniu 16 czerwca 2016 roku weszła w życie ustawa z dnia 25 lutego 2016 roku o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. 2016 poz. 352). Ustawa określa zasady i tryb udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania.
W myśl ustawy informacją sektora publicznego jest każda treść lub jej część, niezależnie od sposobu utrwalenia, w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej, będącą w posiadaniu podmiotu. Natomiast, przez ponowne wykorzystywanie należy rozumieć wykorzystywanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, informacji sektora publicznego, w celach komercyjnych lub niekomercyjnych innych niż pierwotny publiczny cel, dla którego informacja została wytworzona.
Wnioski o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego prosimy kierować:
na adres urzędu
Komenda Powiatowa Policji w Łęcznej
Ul. Księży Wrześniewskich 10, 21 – 010 Łęczna
nrumer faksu: 47 8127 244
adres poczty elektronicznej: komendant.kppleczna@lu.policja.gov.pl
Wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego powinien zawierać:
- nazwę podmiotu zobowiązanego,
- informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanej we wniosku,
- wskazanie informacji sektora publicznego, która będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana, warunki, na jakich ma być ponownie wykorzystywana oraz źródło udostępnienia lub przekazania,
- wskazanie celu ponownego wykorzystywania (komercyjny albo niekomercyjny), w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług,
- wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej, także wskazanie formatu danych,
- wskazanie sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie została udostępniona lub przekazana w inny sposób, albo sposobu dostępu do informacji gromadzonych w systemie teleinformatycznym.
KLAUZULA INFORMACYJNA – INFORMACJA PUBLICZNA
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, że:
- Administratorem pozyskiwanych danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Łęcznej, z siedzibą przy ul.Księży Wrześniewskich 10, telefon 47 8127 216.
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w Komendzie Powiatowej Policj w Łęcznej – E`mail: iod.leczna@lu.policja.gov.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu:
- udzielenia odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - podstawą prawną przetwarzania danych jest ustawa o dostępie do informacji publicznej;
-
udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania – podstawą prawną przetwarzania danych jest ustawa o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na złożony wniosek, a po tym czasie przez czas określony w przepisach ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
-
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia żądania od administratora dostępu do przekazanych danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
-
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak odmowa ich podania może spowodować brak możliwości udzielenia odpowiedzi na złożony wniosek.